Oké, ik heb net een projectauto gekocht (oh heer, bescherm mijn portemonnee). Het is een F-Type uit 2017 met 59.000 mijl. Waar te beginnen. Op zoek naar advies over wat ik als eerste moet aanpakken, want ik heb het gevoel dat veel van deze dingen met elkaar verbonden zijn.
Foutcodes:
P0300: Willekeurige/meerdere cilinder misfire gedetecteerd
P0301: Cilinder 1 misfire
P0302: Cilinder 2 misfire
P0303: Cilinder 3 misfire
P050B: Koude start ontstekings timing prestaties
P2610: ECM/PCM interne motor uit timer prestaties
P1315: Aanhoudende misfire
Voor de P030x oorzaken:
Voor P1315 oorzaken:
Voor P2610 oorzaken:
Er is geen zichtbare lekkage van olie/koelvloeistof/etc. ergens of rook uit de uitlaat. Alles ziet er “droog” uit. Mijn eerste gedachte was om eerst de brandstofinjectoren en bougies te vervangen. Maar het onvermogen van de auto om een stabiel stationair toerental te behouden, doet me denken aan een vacuümlek in de PCV-klep die ik eerder in een andere auto heb gehad. Ook een beetje vreemd is het hoge gezoem dat voor mij niet normaal klinkt. Zou dat een functie kunnen zijn van de bovenstaande problemen? Ik zou me voorstellen dat de ECM codes geeft vanwege de bovenstaande problemen, aangezien ik nog niet vaak heb gehoord dat die dingen falen. Dus ter samenvatting:
1e - PCV-klep vervangen. Controleer op verbetering
2e - Brandstofinjectoren/bougies vervangen. Controleer op verbetering.
3e – Kom hier terug voor de volgende stappen.
Nog iets anders dat gemakkelijk/eenvoudig te controleren/vervangen is dat ik zou moeten doen? Bekijk de video op YouTube van de draaiende motor:
Foutcodes:
P0300: Willekeurige/meerdere cilinder misfire gedetecteerd
P0301: Cilinder 1 misfire
P0302: Cilinder 2 misfire
P0303: Cilinder 3 misfire
P050B: Koude start ontstekings timing prestaties
P2610: ECM/PCM interne motor uit timer prestaties
P1315: Aanhoudende misfire
Voor de P030x oorzaken:
- Defecte of versleten bougies
- Defecte bougiekabels of bobines
- Vacuümlek
- Lage brandstofdruk
- Nokkenassensor defect
- Krukassensor defect
- Motortiming verkeerd
- Lekkende koppakking
- Lage motorcompressie
- Slechte brandstofkwaliteit / verkeerd tanken
Voor P1315 oorzaken:
- Cilindercompressie laag
- Lage brandstofdruk
- Verstopte brandstofinjectoren
- Defecte / versleten bougies
- Defecte ontstekingsspoel
- Defecte brandstofinjectoren
- Defecte Engine Control Module (ECM)
Voor P2610 oorzaken:
- Defecte Engine Control Module (ECM)
- Powertrain Control Module (PCM)
- ECM/PCM-harnas is open of kortgesloten
- ECM/PCM-circuit slechte elektrische verbinding
- ECM/PCM verouderd programma
Er is geen zichtbare lekkage van olie/koelvloeistof/etc. ergens of rook uit de uitlaat. Alles ziet er “droog” uit. Mijn eerste gedachte was om eerst de brandstofinjectoren en bougies te vervangen. Maar het onvermogen van de auto om een stabiel stationair toerental te behouden, doet me denken aan een vacuümlek in de PCV-klep die ik eerder in een andere auto heb gehad. Ook een beetje vreemd is het hoge gezoem dat voor mij niet normaal klinkt. Zou dat een functie kunnen zijn van de bovenstaande problemen? Ik zou me voorstellen dat de ECM codes geeft vanwege de bovenstaande problemen, aangezien ik nog niet vaak heb gehoord dat die dingen falen. Dus ter samenvatting:
1e - PCV-klep vervangen. Controleer op verbetering
2e - Brandstofinjectoren/bougies vervangen. Controleer op verbetering.
3e – Kom hier terug voor de volgende stappen.
Nog iets anders dat gemakkelijk/eenvoudig te controleren/vervangen is dat ik zou moeten doen? Bekijk de video op YouTube van de draaiende motor: