Jaguar F-Type Forum banner

Właśnie kupiłem projekt F-Type. Potrzebuję sugestii dotyczących naprawy silnika.

1 reading
3.7K views 3 replies 4 participants last post by  jpat92  
#1 ·
Okej, właśnie kupiłem sobie samochód do projektu (o Panie, chroń mój portfel). To F-Type z 2017 roku z przebiegiem 59 tys. mil. No to od czego zacząć. Szukam rady, od czego zacząć, ponieważ czuję, że wiele z tych rzeczy jest ze sobą powiązanych.

Kody błędów:
P0300: Wykryto losowe/wielokrotne wypadanie zapłonu w cylindrach
P0301: Wypadanie zapłonu w cylindrze 1
P0302: Wypadanie zapłonu w cylindrze 2
P0303: Wypadanie zapłonu w cylindrze 3
P050B: Wydajność rozrządu zapłonu przy zimnym starcie
P2610: Wydajność wewnętrznego timera wyłączenia silnika ECM/PCM
P1315: Utrzymujące się wypadanie zapłonu

Dla przyczyn P030x:
  • Uszkodzone lub zużyte świece zapłonowe
  • Uszkodzone przewody świec zapłonowych lub cewki
  • Wyciek podciśnienia
  • Niskie ciśnienie paliwa
  • Uszkodzony czujnik wałka rozrządu
  • Uszkodzony czujnik wału korbowego
  • Niewłaściwe ustawienie rozrządu silnika
  • Wyciek w uszczelce głowicy
  • Niska kompresja silnika
  • Zła jakość paliwa / Nieprawidłowe tankowanie

Dla przyczyn P1315:
  • Niska kompresja w cylindrach
  • Niskie ciśnienie paliwa
  • Zatkane wtryskiwacze paliwa
  • Uszkodzone / zużyte świece zapłonowe
  • Uszkodzona cewka zapłonowa
  • Uszkodzone wtryskiwacze paliwa
  • Uszkodzony moduł sterowania silnikiem (ECM)

Dla przyczyn P2610:
  • Uszkodzony moduł sterowania silnikiem (ECM)
  • Moduł sterowania układem napędowym (PCM)
  • Wi
  • ązka przewodów ECM/PCM jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne w obwodzie ECM/PCM
  • Przestarzały program ECM/PCM

Brak widocznych wycieków oleju/płynu chłodzącego/itp. w dowolnym miejscu ani dymu z rury wydechowej. Wszystko wygląda „sucho”. Moim początkowym pomysłem było po prostu najpierw wymienić wtryskiwacze paliwa i świece zapłonowe. Ale niemożność utrzymania przez samochód stałych obrotów biegu jałowego przypomina mi wyciek podciśnienia w zaworze PCV, który miałem wcześniej w innym samochodzie. Trochę dziwne jest również wysokie, przenikliwe wycie, które nie brzmi dla mnie normalnie. Czy to może być funkcja powyższych problemów? Wyobrażam sobie, że ECM podaje kody z powodu powyższych problemów, ponieważ nie słyszałem, żeby te elementy często zawodziły. Podsumowując:
1. - Wymień zawór PCV. Sprawdź, czy nastąpiła poprawa
2. - Wymień wtryskiwacze paliwa/świece zapłonowe. Sprawdź, czy nastąpiła poprawa.
3. – Wróć tutaj po kolejne kroki.

Czy jest coś jeszcze, co jest łatwe/proste do sprawdzenia/wymiany, co powinienem zrobić? Sprawdź film na YouTube z działającym silnikiem:
 
#3 ·
Cześć kalarius! Jestem właścicielem Jaguara F-Type V8S z 2014 roku i Twoje doświadczenia brzmią niezwykle podobnie do tego, z czym się zmagam.

Niedawno miałem katastrofalną awarię wtryskiwacza, która doprowadziła do poważnych wypadków zapłonu i trybu awaryjnego. Mój mechanik wymienił wtryskiwacze i świece zapłonowe, co tymczasowo naprawiło problem na jeden dzień, ale wypadki zapłonu powróciły dzień później. Teraz mówią mi, że znaleźli niską kompresję (130 psi) po jednej stronie i muszą sprawdzić wnętrze silnika.

Czy udało Ci się kiedykolwiek dotrzeć do sedna problemów z wypadaniem zapłonu? Jeśli tak, co ostatecznie okazało się problemem? Czy wymiana wtryskiwaczy i PCV rozwiązała problem, czy też musiałeś zagłębić się w silnik?

Wszelkie spostrzeżenia z Twojego doświadczenia byłyby niezwykle pomocne, ponieważ próbuję ustalić, jak rozległa (i kosztowna) może stać się ta naprawa.
 
#4 ·
Cześć theivanFranco, jestem właścicielem Jaguara F-Type V6 z 2019 roku i Twoje doświadczenia są dokładnie takie same jak moje. Kupiłem samochód w 2018 roku, a w 2020 roku miałem pierwsze wypadanie zapłonu. Chociaż było to objęte gwarancją, "naprawili" problem tylko po to, by powtórzył się w 2021 roku. Tym razem samochód był w warsztacie w ramach gwarancji od września 2021 do kwietnia 2022 roku. Te same kody błędów i to samo wypadanie zapłonu. Współpracowali z Jaguar TA i "naprawili problem". W styczniu 2025 roku kody powróciły i teraz jeden z dealerów powiedział, że należy wymienić wtryskiwacz 1 i 5. Poszedłem do innego dealera po drugą opinię i powiedzieli, że to wiązka przewodów, a teraz mówią o wymianie silnika. Mam przedłużoną gwarancję, a samochód jest w warsztacie od stycznia 2025 roku do teraz. Nie przedstawili żadnej dokumentacji dotyczącej testów kompresji. Właściwie testy kompresji, które mi przedstawili, miały 150 psi (normalne). Kiedy poszedłem do serwisu, aby im to wytknąć, doradca zadzwonił do technika i ten poinformował mnie ustnie, że dla cylindra 5 wynosi 105 psi. Uważam, że istnieje większa wada, która wymaga zbadania. Zacytowali mi około 33 000 dolarów za naprawę silnika. Zwracam się do zespołów prawnych, aby pomogły mi rozwiązać ten problem. Czuję, że jeśli nie mogą znaleźć problemu, ich odpowiedzią jest wymiana całego silnika. (ale nie na mój koszt).

Czy udało Ci się zidentyfikować, jaki był Twój problem?